میز انقلاب (نقد شهرزاد قصه گو)
ساعت ٢:٢٥ ‎ق.ظ روز جمعه ۱٦ اسفند ۱۳۸٧  
سحر :
سوالی که بارها از خودم پرسیده ام و امروز هم می پرسم ،
 می خواهم آن سوال را از شما بپرسم.
آیا ما در ایران انقلاب دینی داشتیم یا دین انقلابی؟؟؟
آیا همیشه فساد اخلاقی سر دم داران موجب انقلاب می شود؟؟؟
پس چرا این اتفاق فقط در ایران افتاد یعنی فقط رژیم ایران فاسد بود؟؟؟؟؟
شهرزادقصه گو :
درود دوست عزیز مشکل این است که مردم همیشه به دنبال شرایط بهتر هستند در زمان شاه فکر کردند چه خبره با احساس وبدون هیچ ارزیابی انقلاب کردند ونمی دانستند انقلاب از روی احساس از چاله به چاه افتادنه وحالا که با شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی انقلاب به ثمر رسید نه استقلال داریم نه آزادی ونه جمهوری اسلامی
آنچه نصیب مردم شد یک مشت دروغ بود وبس
وحالا رئیس جمهور این مردم همیشه در صحنه ... است همراه با حاه نور انکار ... دروغ عوام فریبی وبیرق عدالت که به این بیرق به جز استبداد واستحمار نبوده است
ومردم به این نتیجه رسیدند شاه چقدر آدم خوبی بود
واشتباه کردند
با تشکر از مدیر وبلاگ گل 
 ٩ اسفند ساعت ٨:۴٢
سحر :
از دوستانی که در این بحث شرکت می کنند تشکر می کنم و یک خواهش کوچک دارم...بیایید راجب خوبی و بدی انقلاب فعلا قضاوتی نکنیم و قدم به قدم پیش برویم...همه مردم ما حق دارند نظر خودشان و داشته باشند و موافق و یا مخالف باشند اصلا آزادی بیان یعنی همین و یکی از دلایلی که منجر به انقلاب شد نداشتن همین آزادی بیان بود و نبود انتقاد پذیری پس بیایید تعصب ها را کنار بگذاریم و بحث منطقی و علمی را آغاز کنیم و از شما خواهش می کنم ابتدا این سوال مرا جواب دهید آیا ما در ایران انقلاب دینی داشتیم یا دین انقلابی؟؟؟
 ٩ اسفند ساعت ١٠:٠۴
 شاخ نبات :
سلام شهرزاد قصه گو ... ممنون که اینقدر صریح ابراز احساسات کردینیشخند

ولی میشه چندتا سوال از شما داشته باشم؟
 1- از کجا میگید مردم به خاطر هیجانات و احساساتی که بر آنها حاکم بود انقلاب کردند؟!
2- استقلال را چگونه معنا میکنید؟ آیا استقلال این نیست که زیر سلطه کشورهای ستمگر نباشیم؟ و خود راه خود را برویم نه اینکه آمریکا یا هر کشوری افعال و باورهایش را به ما دیکته کند؟ از وضع موجود حمایت نمیکنم اما این هم بی انصافیست که استقلال موجود را نادیده بگیریم!

3- آزادی را چگونه معنا میکنید؟من معتقدم در هر کشوری قوانینی وجود دارد که باید به آنها احترام گذاشته شود... آزادی نیز تا حدی باید وجود داشته باشد که موجب هنجار شکنی و ایجاد هرج و مرج نگردد!
نظر شما چیست؟
4- جمهوری اسلامی را چگونه معنا میکنید؟
من کاری به کار درست یا غلط بودن کار رئیس جمهور ندارم اما اینکه دیگر واضح است که طبق آمار بانکها فاصله طبقاتی تا حدودی کم شده! (عرض کردم تا حدودی!)پس بیرق عدالت تا حدی کار خود را کرده!
 ١٠ اسفند  ساعت ١٠:٢٧
 شهرزادقصه گو :
درود بر همه گی
من کاملا موافقم انقلاب رای اکثریت بود وقابل احترام
اما یکی از دلایلش وجود آزادی بود
وگرنه اگر هر حرکتی مثل الان کنونی رخ می داد سر کوب بود وزندان وکسی جرات نمی کرد وارد این صحنه شود
پس مردم آزادی داشتند اما ظرفیتش را نداشتند
کشور ایران آنموقع هم مستقل بود
اگر کشوری با کشورهای دگر ارتباط داشته باشد وعین حال بگوید پیش به سوی تمدن بزرگ کشور ی موفق ومستقل است
پس ما تنها برای اندیشه های مذهبی واحساسات مذهبی قیام کردیم
وبازهم معتقد نبودیم مدیریت کشوررا اسلامی کنیم
قرار بود همانطور که امام گفت آزادی در حجاب داشته باشیم
به نظر من جمهوریت واسلامیت هم رعایت نشد
چون بعد از امام افراط هایی صورت گرفت که آرمانهای امام را نابود کرد
 نمونه بارز همین بگیر وببند ها وسرکوب های داخلی ودروغ وعوام فریبی مسئولان ...
 ما قرار نیست چون انقلاب کردیم در هر شرایطی از ان دفاع کنیم
خیلی ها با این اتفاقاتی که افتاد احساس گناه می کنند
به حکومت سابق رو یادش به خیر می گویند
واین گناه کسی نیست به جز عملکرد اشتباه حکومت کنونی
ممنون که به من سر زدید
از به چالش کشوندن موضوعات ممنونم
به امید اگاهی
 ١٠ اسفند  ساعت ١١:١٣
شهرزادقصه گو :
در مورد استقلال می خواستم بگویم ما در کشور خودمان در چنگال استبداد هستیم واستحمار انگار کشور ایران از عده ای از مردمش غصب شده است ووضعیت اقتصادی ایران نابودو سقوط کرده است بیرق عدالت احمدی نژاد وبذل وبخشش به حزب اله لبنان وغزه وجیب خالی جوان ایرانی عدالت نیست جنایت است خیانت است
به امید آگاهی    
 ١٠ اسفند  ساعت  ١١:١٩
شاخ نبات :
اما شهرزاد جان ... من به تازگی در هر وبلاگ مخالف عقاید خودم که وارد میشوم و نظراتش را میخوانم میبینم نوشته اند به امید آگاهی!! به نظر میرسد این آرزو! کمی آمیخته به توهین باشد! پس از شما خواهش میکنم این را تکرار نفرمایید.ممنون.
امیدوارم ناراحت نشده باشی.و بذل و بخششی که در این چند روز اخیر دائم به گوشم میخورد! را متوجه نمیشوم!   تا بعدگل
 ١١ اسفند  ساعت  ٨:۵٣
شهرزادقصه گو :
درود بر همه دوستان چه اصول گرا چه اصلاح طلب چرا که همه ما انسان ایرانی ومسلمان هستیم وهمیشه یکتا را ستایش کرده وبه هیچ چیز جز خدا توکل نکرده ایم

دوست عزیز شاخه نبات نوشته بودید  نوشتن به امید آگاهی از نظر شما توهین است این نظر شماست از نظر من یک آرزوی خوب است وتنها چراغیست که این جامعه کنونی به آن نیاز دارد وتمام ما انسانها از خدایمان آگاهی می خواهیم شما اگر نمی خواهید حق انتخاب باشماست اما من همیشه به امید آگاهی بوده ام وهر لحظه بیشتر به این مهم دست یافته ام چون آگاهی نسبی است وهیچ کس به اندازه کافی ندارد همانطور که شما اگر به دانشگاه بروید ودرس بخوانید 2 سال دیگر اینطور فکر نمی کنید عزیزم هنوز خیلی مونده تا اسم خودت رو انسان کاملا آگاه بزاری می دونی من چند ساله ام چه تحصیلاتی دارم الان کجام ؟
نه اگه می دونستی برای من از دفعه دیگه واین که چی بنویسم چی ننویسم وچی رو توهین  می دونید نمی نوشتید چون ایمان می آوردید که هر جامعه ای تنها چیزی که می خواهد تا از این شرایط سیاه تاریخی نجات بیابد آگاهیست وتو هم این دعا را می نوشتی ودعای همیشگی ات می شد
من اتفاقا این دعا را برای کسانی هم می کنم که نا اگا هانه تیشه به ریشه این سرزمین می زنند ونمی دانند نا آگاهند
به امید آگاهی   
  ١٣ اسفند  ساعت ١٠:۴٨
شاخ نبات :
خانم قصه گو من نگفتم یه انسان کاملا آگاهم! من عرض کردم این "به امید آگاهی" ابهام داره یعنی میشه چند تا معنی ازش گرفت... 1) همونی که شما گفتی... 2) یعنی من آگاهم امیدوارم مخالفین من هم آگاه شوند!

شما هرجا هستی تحصیلاتت چقدر هست براتون آرزوی موفقیت میکنم! اما آیا آدم تحصیل کرده انتقاد نمیپذیره؟!!!

ببخشید دیگه به قول خودتون تعیین تکلیف نمیکنم!!   در پناه حق.  
 ١۶ اسفند  ساعت ١٢:٠۶
 شهرزادقصه گو :
درود بر همه دوستان وخصوصا جناب آقای بوترابی
تا حدودی گفته های ایشان به نظر من درست وتا حدودی نیازمند بحث بیشتر است آنچه موجب انقلاب در جامعه می شود که راههای اصلاحی هم نتیجه بخش نباشد ومردم به این نتیجه برسند که انقلابی خود جوش داشته باشند مثل انقلاب فرانسه وانقلاب فرانسه برای این موفق بود که کاملا خود جوش بود ومردم می دانستند چه می کنند
اما در مورد انقلاب ایران آرمانها بحثی نداشت اما انقلابش بدون تفکر وارزیابی های لازم ومطالعه کافی انجام گرفت
من فردی علاقه مند به تاریخ سرزمینم هستم ما زبان فارسی را 4500ساله که با تمام اعمال های زور از جوانب گوناگون برای خود حفظ کرده ایم هر چند به ناچار بعد از تحمیل دین اسلام در هزاروچهار صد سال قبل به مردم یکتا پرست ایران خود به خود عربی وارد زبان شیرین فارسی شد واین که ما اسلام را چگونه قبول کردیم ومردم مسلمانی شدیم جای بحث دارد ....
باری ما که خود خداوند یکتا را ستایش می کردیم به شیوه ای دیگر با زرتشت وتمام نیکی ها وصلح وآرامش عجین شده بودیم اعراب وحشی به سرزمینمان حمله کردند این اتفاق در زمان عمر بن خطاب افتاد که ما که مردمی متمدن بودیم وهیچ وقت در تاریخمان سابقه س...
می گویند تحمیل عقاید واستفاده از زور برای هیچ جامعه ای کارساز نبوده ونخواهد بود نهادینه کردن آزادی فردی واجتماعی واحقاق حق برای هر انسانی می تواند انتهای در خواست اجتماعی باشد انتخاب شخصی در چار چوب قانون نه دین دین یک چیز شخصی است دین یک ارتباط شخصی خالق ومخلوق است واین قانون اساسی است که باید در هر جامعه حاکم باشد
طبق آن قانون زندانی سیاسی نباید داشته باشیم
تحصیل رایگان است آیا اینگونه است ؟
حرف من این است رعایت کردن حجاب مگر امام نگفتند حجاب اجباری نیست ؟
مگر هر اندیشه وتفکری از نظر ایشان آزاد نبود ؟
اکنون جامعه ما به کج راهه می رود واز آرمانهایش فاصله ای دارد بسیار وسیع واصلاحات هم هزینه ترین کار برای نزدیک شدن به آرمانهاست
از مدیر وبلاگ کمال تشکر را دارم وهمچنین جناب آقای مهدی ابوترابی
سر فراز باشید
به امید آگاهی 
  ١۴ اسفند  ساعت  ١٠:۴۴
شهرزادقصه گو :
نمی دونم بحث شاخه نبات ومحمد راجع به چیه فقط می دونم کسی که از دست دادن جوونهای یک مملکت رو که مهمترین سرمایه های یک سرزمین جوانها هستند شکست نمی دونه ورخ دادن یک جنگ براش مسئله فخر آفرین تر ازامنیت مردم سرزمیننشه به قیمت انرژی هسته ای که مطمئن نیستیم برای آبادانی کشوره یا ترور وجنگهای بعدی
به نظرم این رو باید بدونه که سخت در اشتباهه و
شاخه نبات جان عزیزم این ره که تو می روی به هیچستان است
 ١۴ اسفند  ساعت ١١:۴٩
شهرزادقصه گو :
درود حاج محسن عزیز با توجه به سوابقی که دارید فردی دنیا دیده هستید وحتما تجربه های بیشتری از  تک تک مادارید
سئوالی دارم شما زندانی سیاسی رژیم گذشته بودید
خوب ا اینکه معتقدم زندان سیاسی نباید وجود داشته باشد وزندانی سیاسی را آزاده ای اسیر می دانم در هر دوره ای
منصفانه بگویید وخدا را در نظر بگیرید وضعیت زندانی سیاسی کنونی بدتر است یا زندانی سیاسی زمان شاه ؟
زندانی های سیاسی کنونی بیشتر است یا زمان شاه ؟
وسئوال بعدی من
ما برای این نقص ها انقلاب کردیم نه؟
ممنون اگه جواب بدین خواستین تو نظرات خصوصیم بنویسید یا برام ایمیل بزنید می خوام واقعیت رو بدونم کمکم کنید 
 ١۵ اسفند ساعت ١٢:٠٢
حاج محسن :
قصه گوی ما چرا آشفته ای ؟
راز دل را با هیاهو گفته ای ؟

با هیاهو از که می خواهی کمک ؟!
صبر کن لیلی بیاید کم کمک

خویشتن داری نما ای با ادب
گر رطب خوردی مکن منع رطب

گر که  یار خاتمی هستی ، چرا ؟
لب نمی بندی چو او در ناسزا ؟!

گفته ای اسلام شد تحمیل ما !
ای که آگاهی به کنه میل ما !

از چه بابت با بسی بغض و غضب
کرده ای ممزوج اسلام و عرب

فطرت ایرانی ما پاک بود
دست های حاکمان ناپاک بود

بانگ "قولوا تفلحوا" بر دل نشست
دین ما آیین ما اسلام گشت

حرف های دیگری خواهی ز من
قصه زندان و ظلم اهرمن

یا قیاس آن زمان با این زمان
من نمیدانم بجز راز عیان

از زمان سجن خود دارم خبر
برده ام از دوره عسرت ثمر

هر که بامش بیش برفش بیشتر
هر که حق جوید سزایش نیشتر

صبح گردیده شده وقت نماز
رونما چون من بسوی بی نیاز
١۶ اسفند  ساعت  ۵:١٢

شهرزادقصه گو :
حاج محسن عزیز ممنون به خاطر فرصتی که به من دادید بی حوصله گی ورک بودن منو در نوشتن با بزرگواری خود ببیخشید
دختر کوچکی از ایران زمین که در قفس زرین غربت اسیر است چون در کشور آبا واجدادیش .......................................خورشیدی نمی بیند تا گرمش کند

١٧  اسفند  ساعت  ١۵:١۶

حاج محسن :

بزرگواری از شماست
ممنون که قابل دانستی و سفره پر درد دلت را گشودی !
امیدوارم که سخنان بی رودربایستی من هم باعث دلگیریت نشده باشد !
من چیزی جز عاقبت بخیری برای خودم ، برای شما و برای سایرین نمی خواهم!

×اما از قفس زرین غربت سخن گفتی !
یعنی در خارج از کشور زندگی می کنی ؟

×اجازه بده بگویم که من دیر نمی بینم "روزی برسد که هر ایرانی در هر جای عالم متعهدانه و "یوسف وار" در نقطه حساسی از یکی از کشور های جهان "باافتخار به ایرانی بودن خویش" به سرزمینی که در آن ساکن است ، خدمت کند .  
١٧  اسفند  ساعت  ١۶:٢٣
 

..................................................................................................................

نقد بعدی
     ١٨  و  ١٩   اسفند نقد هلیا
   ٢٠  و  ٢١   اسفند نقد محمد
   ٢٢  و  ٢٣  اسفند نقد روانبخش 
   ٢۴  و  ٢۵  اسفند نقد محمد رضا (م)
   ٢٧  اسفند پاسخ حاج محسن به سوال سحر

کلمات کلیدی:   اجتماعی ،سیاسی ،انتخابات ،انقلاب