چرا صدا و سیما درباره برخی دیدگاههای امام سکوت کرده؟!

سید حسن خمینی در مراسم اختتامیه همایش معاونان و مدیران فرهنگی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور که در پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی برگزار شد، در خلال ارائه ی نکات تازه ای از تعریف فرهنگ و کاربردی شدن آن، روی موضوعی انگشت گذاشت که گویی می خواسته پرده از داغ دل ما بردارد.

سید حسن خمینی در بخش های پایانی سخنان خود در آن نشست اظهار داشت:

نمی شود گفت «امام تا سال 1366» را قبول دارم و این دو سال آخر را قبول ندارم!

یادگار گرامی امام در بخش پایانی سخنان خود به موضوع «تحجر» پرداخت و گفت: جامعه ما معتقد است که امام راحل قرائت برتر، کامل تر و صحیح تر از دین را دارد. باید ببینیم همانطور که آیت الله هاشمی هم به این موضوع پرداختند، فرمایشات یکسال آخر عمر امام در خصوص تحجر، امروز کجاست؟ ایشان در مقابل چه کسی گفت می خواهم فدای مبارزه با تحجر شوم؟ نمی شود گفت «امام تا سال 1366» را قبول دارم و این دو سال آخر را قبول ندارم!

وی تصریح کرد: مراقب باشبم به اسم دین به سمت تحجر نرویم و به نام مقابله با تحجر نیز با ارزش های دینی ستیزه نکنیم. ببینیم تعبیر مارهای خوش خط و خال که امام برای برخی متحجرین به کار بردند، چه شد؟ اما تلویزیون به این مسائل نمی پردازد. امام از چه کسانی خون دل خورد، اینها باید معلوم باشد.

مسیر(مبارزه با تحجر) فدایی می خواهد

آیت الله سید حسن خمینی با بیان مجموعه فرهنگی دانشگاه آزاد بر اساس قرائت امام است اینکه تأکید کرد: این مسیر(مبارزه با تحجر) فدایی می خواهد؛ امام وقتی با شاه و سپس با آمریکا و صدام جنگید نگفت می خواهم فدا شوم، اما در مقابل تحجر این سخن را گفت؛ لذا باید به تحجر به عنوان یک نقطه حساس و خط قرمز توجه کرد.(1)

اینگونه اظهارات دارویی برای جامعه دردمندان محسوب می شود. اما صدا و سیما که وظیفه دردشناسی اجتماعی را برعهده دارد و نیز باید برای درمان دردها نقش اساسی ایفا کند، نه تنها وظیفه شناسی نمی کند، بلکه سخنان دردشناسانی چون سیدحسن خمینی را هم به گوش مردم نمی رساند. آیا چنین رفتاری نباید منعکس کننده گرایشات تحجرگرایانه در صدا و سیما تلقی شود؟!   

.................

1 – منبع سایت انتخاب خبر: ۱۸۴۵۶۷ تاریخ انتشار: ۲۰ دی

/ 3 نظر / 29 بازدید
سلام

من باب مسائل سیاسی بماند برای آنان که مطلع امرند. اما در خصوص این قرائت منسوب به امام: آیا واقعا دانشگاه آزاد براساس قرائت امام است؟ اینکه پول دانشجو را تمام و کمال بابت کلاس و آزمایشگاه برگزار نشده بگیرید، اینکه پول مدرس حق التدریس (بهتر گوییم برده داری نوین) را چند ماهی و بعضا چند سالی به تعویق بیاندازیم، اینکه مکانی شود برای پست های دور و بری ها چه؟ همه اینها آرمان امام بود یا اندیشه ایشان؟!

علی م

سلام حاج محسن

حکمت

سلام حاجی. راه امام کاملا مشخص است. اطاعت از رهبری همان راه امام است حالا شما می خواهید پیچیده اش کنید ایرادی ندارد. ولی راه امام با دوستان لیبرال شما نیز هیچگاه پیموده نخواهد شد چرا خود را به کوچه علی چپ می زنید؟